...πάντα θα βλέπω αυτά που προορίζονται για μένα, ακόμη κι αν δε μπορείς να με δεις...
Προάγγελος

Σκέφτηκα κάτι άλλο

«Ποιος είναι αλήθεια ο Προάγγελος και ποιος ο σκοπός του;»

Με έπιασαν για λίγο οι σκέψεις... Τί θα γινόταν, τί θα συνέβαινε αλήθεια, αν για κάποιο λόγο πήγαινα στη φυλακή; Υποθέτουμε, φυσικά, ότι κάτι τέτοιο θα ήταν νομικά και ουσιαστικά ορθό και θα το άξιζα.

Σκέφτηκα διάφορα. Πίστεψα πως η γυναίκα μου θα συνεχίσει να είναι στο πλάι μου. Δεν ανησύχησα, λοιπόν, μήπως τη χάσω. Ίσως να έχανα τους φίλους μου αλλά κι αυτό δε με τρομοκράτησε.
Σκέφτηκα πως θα μπορούσα να δραπετεύσω από τη φυλακή και να πάω κάπου που δε θα γνωρίζουν ποιος είμαι, για να συνεχίσω τη ζωή μου. Αλλά, έτσι, το έγκλημά μου θα παραγραφεί από τον εαυτό μου, κανείς δε θα μου το προσάψει και δε θα έχω την ευκαιρία να μετανιώσω. Άρα καλύτερα για την ψυχή μου να μη δραπέτευα.

Σκέφτηκα πως οι γονείς μου θα ερχόντουσαν κατά καιρούς να με βλέπουν στο επισκεπτήριο. Ούτε αυτό με τρομοκράτησε. Ίσως, γιατί δε σκέφτηκα και την ηλικιωμένη γιαγιά μου στο επισκεπτήριο μαζί τους να βλέπει την κατάντια μου.

Δε σκέφτηκα τα άτομα με τα οποία θα είμαι μαζί στο κελί. Δε σκέφτηκα τί είδους άνθρωποι θα μπορούσαν να συγκατοικούν στο κελί μου. Γι' αυτό και δεν τρομοκρατήθηκα. Ίσως να το προσπέρασα σκεπτόμενος «άνθρωποι είναι έτσι κι αλλιώς».

Τελικά...
Σκέφτηκα τον Προάγγελο. Και τρομοκρατήθηκα. Γιατί ο Προάγγελος, αυτό το απλό alter ego μου, έχω ως σκοπό να αποτελέσει πρότυπο για τους ανθρώπους. Έχει ως σκοπό το να μεταφέρει μηνύματα αλήθειας ως έχουν. Χωρίς διφορούμενα νοήματα και σημεία. Χωρίς ντροπή. Χωρίς πάθος. Κάτι σαν το «είσαι όμορφη» του Μπουσκάλια που το είπε σε μια γυναίκα γιατί ήθελε το μέσα του να της το πει και μετά εξαφανίστηκε για να μην παρεξηγηθεί η στάση του. Ήταν απλά μια αλήθεια που θεώρησε άδικο να μην τη μοιραστεί με την ενδιαφερόμενη.

Εγώ, όμως, δεν έχω αυτή την ευχέρεια. Διάλεξα ένα ψευδώνυμο και όχι το πραγματικό μου όνομα για να μπορέσω να πλησιάσω ανθρώπους που προηγουμένως με είχαν απορρίψει. Κυρίως σε εφηβική ηλικία που το μυαλό κάθε ανθρώπου δεν είναι πλήρως κατασταλαγμένο.

Άλλωστε, εγώ, σε προφορικό επίπεδο, δεν έχω την ευχέρεια δράσης και την ευστροφία του Μπουσκάλια. Αν κάποιος αρέσκεται στο να μου μιλήσει για τους προβληματισμούς του, να τον ακούσω προσεκτικά και να τον βάλω να σκεφτεί εστιάζοντας και χρησιμοποιώντας τα λόγια του, έχει καλώς. Μ' αυτόν θα έχω και μια πολύ καλή προφορική επικοινωνία. Αν, όμως, κάποιος επιθυμεί αερολογίας και ατοπήματα σε πλαίσια κουτσομπολιού, δε νομίζω πως θα τα καταφέρουμε και πολύ καλά.

Κάποιοι γνωρίζουν τον Προάγγελο καθαρά και μόνο μέσα από τα τραγούδια του. Μουσική, στίχοι, φωνή και αυτό είναι όλο. Τα τραγούδια, όμως, είναι απλώς μια επιθυμία που είχα από πολύ μικρός και τελικά κατάφερα να εκπληρώσω μέσα από τη βοήθεια των φίλων και της τεχνολογίας.

Είναι όπως έγραψαν οι σχεδιαστές του Superman: «Ο Superman ήταν κάτι που ο κόσμος δεν είχε ξαναδεί και οι εχθροί του δεν ήξεραν πώς να αντιμετωπίσουν. Όταν ανακάλυψαν τον κρυπτονίτη, πίστεψαν πως είχαν βρει το τρωτό του σημείο. Κανείς δε μπόρεσε να καταλάβει ότι το τρωτό σημείο, εκεί που πραγματικά υπήρχε ο Superman, ήταν η ίδια η ανθρώπινη καρδιά του...».

Έτσι είναι και με τον Προάγγελο. Πήρε το όνομά του από τις φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι «προάγγελος ζωής» και «προάγγελος θανάτου». Τον πρώτο όρο τον συνέδεσα με τους ανθρώπους που πράττουν υπέρ του καλού και τον δεύτερο με τους ανθρώπους που πράττουν εναντίον του. Κι αφού κάθε άνθρωπος μπορεί να πράξει το καλό ή το κακό κάθε στιγμή, ανάλογα με τις επιλογές του, το όνομα «προάγγελος» ήταν και είναι το ιδανικότερο για να χαρακτηρίσει και εμένα αλλά και κάθε άνθρωπο αυτής της γης.

Γι' αυτό και προσπαθώ ο Προάγγελος να αναδεικνύει την αγάπη, την υπομονή, τη φιλία, τη δύναμη της ψυχής και του μυαλού μας. Γιατί αυτά είναι τα χαρίσματα που έχει κάθε άνθρωπος μέσα του Κάθε Προάγγελος. Εσύ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: