...πάντα θα βλέπω αυτά που προορίζονται για μένα, ακόμη κι αν δε μπορείς να με δεις...
Προάγγελος

Τί είναι για εσάς ο χορός;

Την παρακάτω ανάρτηση θέλω να την αφιερώσω στο Χορολόγιον της Μαρίας Σταματάκη. Όπως μας λέει σε μια φωτογραφία που έχει ανεβάσει "Το μάθημα είναι ιεροτελεστία. Πρέπει να δίνεσαι ολόκληρος. Αν δεν το κάνεις δεν έχει νόημα". Πραγματοποίησα, λοιπόν, μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο με τίτλο Τί είναι ο χορός. Έτσι βρέθηκα σε αυτή τη σελίδα με θέμα Τί είναι για εσάς ο χορός;. Συνοψίζω, λοιπόν, τις απόψεις των αναγνωστών:
  • Για μένα είναι απόλυτη ελευθερία, έκφραση συναισθημάτων που δεν περιγράφονται με λόγια, μια απόδραση από τον υπόλοιπο κόσμο... Όταν χορεύω είμαι μόνο εγώ, η μουσική και το δάπεδο... Και συνεργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο.
  • Για μένα, χορός δεν είναι απλά οι κινήσεις και η μουσική. Είναι το σύνολο της ελευθερίας, των συναισθημάτων, της φαντασίας[...]. Χορεύω γιατί μου αρέσει, ξεδίνω, βγάζω τα συναισθήματά μου στην επιφάνεια με τις κινήσεις μου και δεν περιμένω από τους άλλους σώνει και καλά να με καταλάβουν. Αλλά το ελπίζω... Όταν χορεύεις το σώμα σου ξυπνά, αναζωογονείται, και εσύ το νιώθεις αυτό. Δεν είναι απλό, είναι σύνθετο και ωραίο το συναίσθημα, απερίγραπτο... Α, και χάνεις τις θερμίδες της σοκολάτας που έφαγες, κρυφά πριν το μάθημα... Αλλά αυτό είναι σε άλλο θέμα, δικό μου.
  • Ο χορός είναι όλη μου η ζωή.Μέσα από τον χορό μπορώ να εκφράσω όλα τα συναισθήματά μου:την χαρά,την λύπη,την απόγνωση,την αδικία,την ελευθερία,την αγάπη,τον έρωτα,την φιλία...τα πάντα. Όταν χορεύω βρίσκομαι σε έναν δικό μου κόσμο δεν σκέφτομαι τίποτα και κανέναν.Αφήνω μόνο την μουσική να κατακλύσει το σώμα μου και την ψυχή μου να μιλήσει μέσα από τις κινήσεις μου! Ο χορός είναι σαν οξυγόνο για μένα...μια φυσική σταθερά που δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ και μου δίνει δύναμη να συνεχίσω... Χορεύω σημαίνει ζω.
  • Για μένα προσωπικά, που δυστυχώς δεν έχω χορέψει ακόμα, ο χορός είναι η ζωή που δεν έχω ζήσει και πάω τώρα τρέχοντας μπας και προλάβω έστω τα βασικά.
  • Εγώ δεν θα μπορούσα να πω ότι δεν σκέφτομαι τίποτα όταν χορεύω γιατί, εκείνη ακριβώς την στιγμή ξεκαθαρίζω τα προβλήματα μου και ότι συναίσθημα έχω (λύπη , θυμό) τα βγάζω εκεί πάνω σε ένα πάτωμα με μουσική και κινήσεις . Τότε δεν σκέφτομαι την τεχνική ή τη θα σκέφτεται για μένα αυτός που παρακολουθεί!!! Σκέφτομαι μόνο τι θέλω εγώ και κανένας άλλος. Είναι ο μόνος τρόπος που παίρνω τις κατάλληλες αποφάσεις και αυτή την στιγμή αυτό χρειάζομαι!
  • Εγώ [...] ξεχνάω τα πάντα όταν χορεύω. Αδειάζει το μυαλό μου από σκέψεις και γεμίζει η καρδιά μου από μια ανεξήγητη χαρά και πληρότητα!
  • Ελευθερία, πάθος, έκφραση, ανάγκη, τρέλα, μα πάνω από όλα λόγος ύπαρξης! 
  • Θα το ξαναπώ ο χορός για μένα είναι τα πάντα... Με το χορό νιώθω πληρότητα ενώ στο μυαλό μου υπάρχει το απόλυτο κενό... Είναι η αιτία που ακόμα πιστεύω στα όνειρα!!!
  • Με το χορό εκφράζω το είναι μου με το σώμα μου... Είναι ο λόγος για να ζω! Απόλυτη χαλάρωση... Μεταφέρομαι σε έναν άλλο κόσμο, αυτόν που αρέσει σε εμένα χωρίς να περιμένω ανταπόκριση από κανέναν... Κάποιοι λένε ότι είμαι ταλέντο που καταφέρνω τόσες τεχνικές λεπτομέρειες σε κάθε δευτερόλεπτο... Αλλά κάνουν λάθος γιατί αυτό που βλέπουν δεν είναι η τεχνική μου... Είναι η ψυχή μου (άντε και λίγο η δουλειά μου).... Τρελή πώρωση μέχρι που δακρύζω... Νιώθω ότι ζω για να χορεύω... Ότι κάνω κάτι σημαντικό για μένα, για τον εαυτό μου... Η τρέλα μου με το χορό είναι απερίγραπτη. Δεν εκφράζεται με λόγια... Αλλά με πράξεις... Θα πέθαινα αν πάθαινα κάτι και δε μπορούσα να χορέψω... Θα ήταν ο πρώτος μου θάνατος...
  • Χορός είναι... πάθος... κίνηση... έμπνευση... τέχνη... τρεις τελίτσες... ένα άρρητο συναίσθημα που περιέχει αγάπη και μίσος, θυμό και γαλήνη, γιν και γιανγκ, καβαλιέρο και ντάμα... μα πάνω από όλα... όλα... όλα... μα πάνω απ' όλα θέλω να με θέλεις και συ... όλα... είναι ο κόσμος μου!
  • Η τελευταία ανάσα (κατά την οποία προσπαθείς να ρουφήξεις όλο τον κόσμο) πριν πεθάνεις... Το να προσπαθείς να καείς ενώ είσαι βρεγμένος... Σα να σε παίρνουν από το χέρι και να σου λένε "είσαι δυνατή, το ξέρεις... Είσαι πολύ δυνατή! Και είσαι και όμορφη, πάρα πολύ όμορφη!". Ένα ευχάριστο μούδιασμα σε όλο το σώμα, κάτι σαν αυτό με τις πεταλούδες στο στομάχι αλλά 10.000.000.000.000 φορές παραπάνω!

Δεν υπάρχουν σχόλια: