...πάντα θα βλέπω αυτά που προορίζονται για μένα, ακόμη κι αν δε μπορείς να με δεις...
Προάγγελος

Επειδή αγάπησες, θα ζήσεις...

Κατά Λουκάν, Κεφ. Ζ', Στίχ. 41-50

41 Δυο χρεωφειλεται ησαν δανειστη τινι. Ο εις ωφειλεν δηναρια πεντακοσια ,ο δε ετερος πεντηκοντα
42 μη εχοντων δε αυτων αποδουναι, αμφοτεροις εχαρισατο. Τις ουν αυτων, ειπε , πλειον αυτον αγαπησει;
43 Αποκριθεις δε ο Σιμων ειπεν "υπολαμβανω οτι ω το πλειον εχαρισατο". Ο δε ειπεν αυτω "ορθως εκρινας"
44 και στραφεις προς την γυναικα τω σιμωνι εφη "βλεπεις ταυτην την γυναικα ; εισηλθον σου εις την οικιαν υδωρ επι τους ποδας μου ουκ εδωκας, αυτη δε τοις δακρυσιν εβρεξεν μου τους ποδας και ταις θριξιν της κεφαλης αυτης εξεμαξεν,
45 φιλημα μοι ουκ εδωκας, αυτη δε αφ ης εισηλθον ου διελιπεν καταφιλουσα μου τους ποδας,
46 ελαιω την κεφαλην μου ουκ ηλειψας, αυτη δε μυρω ηλειψεν μου τους ποδας
47 ου χαριν λεγω σοι, αφεωνται αι αμαρτιαι αυτης αι πολλαι, οτι ηγαπησεν πολυ. Ω δε ολιγον αφιεται, ολιγον αγαπα.
48 Ειπεν δε αυτη "αφεωνται σου αι αμαρτιαι"
49 και ηρξαντο οι συνανακειμενοι λεγειν εν εαυτοις "τις ουτος εστιν ος και αμαρτιας αφιησιν;"
50 Ειπεν δε προς την γυναικα "η πιστις σου σεσωκεν σε. Πορευου εις ειρηνην".
________________________________________________
Το παραπάνω κείμενο το λέει ο Χριστός σε έναν Φαρισαίο που Τον κάλεσε εις την οικία του. Σε αυτή την οικία λοιπόν βρισκόταν και μία γυναίκα που φρόντιζε το σπίτι και ήταν πολύ αμαρτωλή. Με το που μπήκε, λοιπόν, ο Χριστός εις την οικία του Φαρισαίου, ονόματη Σίμωνα, η γυναίκα αυτή έφερε μια λεκάνη με νερό για να πλύνει τα πόδια του φιλοξενούμενου.

Όμως, σκεφτόμενη τις αμαρτίες της, ξέσπασε σε λυγμούς και τελικά έπλυνε τα πόδια του Χριστού χρησιμοποιώντας τα δάκρυά της και τα μαλλιά της. Ταυτόχρονα φιλούσε τα πόδια Του και τα άλειφε με μύρον. Τότε ο Χριστός απευθύνεται στον Σίμωνα λέγοντάς του:

"Χρωστούσαν δύο άνθρωποι σε ένα δανειστή. Ο ένας χρωστούσε 500 δηνάρια. Ο άλλος 50. Επειδή όμως τελικά δεν είχαν να δώσουν τα δανεικά, ο δανειστής τα χάρισε και στους δύο. Πες μου λοιπόν, ποιος από αυτούς θα αγαπήσει αυτή την πράξη και τον ίδιο περισσότερο;"

Ο Σίμωνας, ο Φαρισαίος, Του απάντησε "Νομίζω, ότι εκείνος εις τον οποίον ο δανειστής χάρισε το περισσότερον χρέος, αυτός και θα αγαπήση περισσότερον", για να του πει ο Ιησούς "Ορθώς έκρινας". Τελειώνει δε την ομιλία Του, ο Ιησούς λέγοντας:

"Βλέπεις αυτή τη γυναίκα;

Μπήκα στον οίκο σου και δε μου έριξες νερό για να πλύνω τα πόδια μου. Αυτή όμως, όχι με κοινό νερό, αλλά με τα δάκρυά της μου τα έπλυνε.

Εσύ δε με φίλησες ούτε καν στο πρόσωπο. Αυτή όμως, από την ώρα που μπήκε, δεν έπαψε με απόλυτη ταπεινότητα να μου φιλάει τα πόδια.

Εσύ δε μου άλειψες το κεφάλι με απλό λάδι, που είναι και φθηνό. Αυτή όμως με πανάκριβο μύρο μου άλειψε όχι το κεφάλι, αλλά τα πόδια.

Σε βεβαιώ λοιπόν και μάθε το, είναι συγχωρημένες οι πολλές αμαρτίες της, γιατί αγάπησε. Αυτός που νομίζει ότι δε χρωστάει πολλά, λίγο θα αγαπήσει, όπως συμβαίνει και με εσένα".

Δεν υπάρχουν σχόλια: